Maria Amelie kan få komme hjem

 

 

Biskop Kvarme gikk på barrikadene for Maria, forfatter og tidligere justisminister Anne Holt sa fra seg sitt medlemskap i Arbeiderpartiet i protest mot regjeringens behandling av Amelie.

Flere politikere blant annet Inger Lise Hansen stod på barrikadene for Maria, men alt til regjeringens døve ører. Stoltenberg og han justisdepartement nektet å fire en tomme.

– Hva skjedde så, hun ble sendt ut til stor misnøye i folket, men har ikke lidd noe nød i hverken Russland eller Polen? Hun har kjæresten sin på besøk i Polen i skrivende stund, og er svært lykkelig for å kunne reise hjem igjen.

Stillingen i Teknisk Ukeblad står klar, og alt tyder på at Maria Amelie kommer til Norge i løpet av våren. Jeg tror Amelie vil hjem til 17.mai- men jeg tror ikke statsminister Jens Stoltenberg er blant mottaks komiteen på Gardermoen-

– Hun har en kjernekompetanse gjennom sin masterutdanning i teknologi og vitenskap, pluss at hun snakker flytende russisk. Det er viktig for oss gjennom vår dekning av det som skjer i oljesektoren i Barentshavet og Russland, sier Moberg, styreleder i Teknisk Ukeblad og legger til:

– Det er veldig vanskelig å finne unge kvinner med den bakgrunnen og ballasten som hun har. Det er klart at hun er attraktiv for oss.


12. januar ble Maria Amelie (25) arrestert på Lillehammer etter at Utlendingsnemnda (UNE) avslo hennes anke om asyl.

24. januar ble hun uttransportert til Moskva. I midten av mars flyttet hun til Krakow i Polen.

Maria Amelie som opprinnelig heter Madina Salamova, kom til Norge sammen med foreldrene for åtte år siden etter å ha flyktet fra Russland via Finland.

Tok mastergrad ved NTNU i Trondheim.

I fjor høst ga hun ut boken Ulovlig norsk, som handler om hvordan det er å leve som papirløs i Norge.

I desember kåret magasinet Ny Tid henne til «Årets Nordmann».

For en uke siden la regjeringen frem ”Lex Maria Amelie” – en lovendring som gjør at personer som er utvist på grunn av brudd på utlendingsloven likevel kan få arbeids- og oppholdstillatelse hvis de er faglært og har tilbud om jobb i Norge-

-Jeg ringte og fortalte henne det i dag. Hun er veldig lettet, sier Amelies advokat Brynjulf Risnes til Aftenposten.no.

-Jeg har prøvd å forsikre henne lenge om at det kom til å ende med at hun får komme tilbake til Norge, men hun har ikke helt turt å tro på det, sier Risnes.

Nå som arbeidstillatelsen er på plass kan Amelie sette seg på flyet fra Krakow til Norge med en gang om hun vil.

Ifølge Risnes kan det likevel hende hun blir i Polen litt til for å fullføre samarbeidsprosjektet med ICORN (International Cities of Refuge Network). Foreningen tilbyr forfulgte forfattere et fristed til å kunne skrive og ytre seg i trygghet.

Maria Amelie Foto: Hegnar.no

Jeg har akkurat fått høre om det. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, jeg har ikke rukket å tenke så mye på det. Jeg er kjempeglad, sier Amelie til VG Nett.

Også utenlands kat denne saken blitt sammenlignet med Krekar- saken. Og det er selvsagt ikke så rart. Da Ameli har en mastergrad fra Universitet i Trondheim. Og har bare gode skussmål fra alle rundt seg, og har masse venner i flere norske byer.

Mulla Krekar blir værende i Norge pga manglende politisk styring. Hans liv står på spill om han blir utvist er argumentet for at han fortsatt er i Norge på det tiende året, eller var det det tjuende?

Maria AMelie vil bli tatt i mot med åpne armer, og alle som synes rettferdighet er viktig vil glede seg med henne og hennes familie, venner og nye arbeidsgivere.

16. april- – Ja, jeg har landet i kveld! Er veldig glad for å komme tilbake. Men ville bare ikke si fra til mange på grunn av for mye pressestyr tidligere, sier Amelie i en tekstmelding til VG Nett.

– Men jeg er veldig takknemlig til alle som har jobbet for å få meg tilbake.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4p1cRKulK0o&feature=fvsr[/youtube]

http://www.document.no/2011/01/amelie-saken-et-journalistisk-havari/

Vargas

 

Kilde

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10092291

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084038

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4088511.ece

96 thoughts on “Maria Amelie kan få komme hjem

  1. «Hva skjedde så, hun ble sendt ut til stor misnøye i folket,»

    Kilde til dette?

    Jeg er ganske sikker på at mediesoldatene ville brukt meningsmålinger som våpen om de hadde det, men vi så ikke snurten, altså er det naturlig å konkludere at soldatene ikke hadde dette våpenet tilgjengelig. Det tyder heller på det motsatte – flertallet ville respektere loven og kaste ut den kriminelle Madina Salamova.

    1. Du må være være blind og døv om du ikke så at det var en stor misnøye med at Maria Amelie ble sendt ut av landet, og du kan godt sitte der i etterpå klokskapens navn og synes det var ok at hun ble sendt ut. Men noen kriminell må du ikke påstå at hun har vært, da hadde hun blitt fengslet i stedet for å bli utvist, Jens Pettersen.

      Vargas

  2. hjem? hahaha typisk nordmenn. Hvorfor Norge er hennes hjem på bare 8 år??? hun bodde her ulovlig, og stjal andres identitet. Mens folk som har levd over halv parten av livet sitt bli sendt tilbake. duste land

    1. Maria Amelie velger selv å kalle Norge for hjem, og hun har ikke stjålet noens identitet. Så langt derifra. Hun har faktisk topp utdannelse fra universitet i Trondheim-

      Vargas

  3. Gratulerer, Maria. Jeg er imponert over at tør komme tilbake til dette forferdelige landet hvor du ble forfulgt fordi du er forfatter. Heldigvis har organisasjonen for plagete forfattere gitt deg beskyttelse.

  4. Komme hjem? Hahaha…utrolig hvordan olk lar seg påvirke av media og hva media og andre aktører vil at folket skal mene. Hun har gjort flere straffbare handlinger. La oss håper siden hun får komme tilbake til Norge, at hun endelig stilles for retten. Makan! Så provoserende.

  5. ikke heter hun maria ameli og ikke er dette hennes hjemland, skulle stuert et eksempel på sånn som henne som har brutt norsk lov, håper hun aldri kommer hit

    1. Denne bloggen er til for at idioter som deg skal ha noe å gjøre Kåre. Hvis du ikke har annet oppgulp enn dette å komme med så kan du la være å kommentere, og i mellomtiden så kan du gjøre litt for å få orden på livet ditt din taper!

      Vargas

  6. Se det! Det gikk så greit så. Hvor ble det av alle de skumle som skulle «ta» Madina Salamova?
    Hun må gjerne komme tilbake til Norge, men la oss slippe å høre om henne flere ganger i uka. Men nå kommer vel snart bok nummer to. Salgspushet av Dagbladet til den store gullmedaljen.

    Det var ingen stor misnøye i folket da hun ble sendt ut. Folk flest hadde gjennomskuet hele historien og syntes det var helt riktig at hun måtte reise til Russland.
    Hun hadde sympati i begynnelsen, men så snudde det totalt da det kom flere opplysninger. I tillegg så ble hun overeksponert i media. Der gjorde Dagbladet, NRK osv henne en stor bjørnetjenste. Folk ble lei!

    «Årets nordmann»..? Og hvem kåret henne til det? Ny Tid? Snakker vi da om magasinet med det enorme opplaget på 3000 – 4000? Ja, de representerer jo det norske folk…

    1. Jeg ser poenget ditt Birk, men tror du ikke at denne fokusen denne saken fikk har direkte tilknytting til Krekar -saken? At han som terrorist mistenkt ble værende på humanitært grunnlag, så ble Maria sendt ut av Norge til Russland til tross for det de truslene hun og hennes famile ble utsatt for?

      Eller kan Krekar være mer populær enn Maria Amelie tror du?

      Vargas

  7. vargas det fins flere sider av en sak, å ikke bare din du din ensidige raring, hvorfor kaller du henne maria, det heter hun ikke, hun har også juridisk sett jukset tilseg en utdannelse, den skulle vært underkjent slik det bli vist du jukser til eksamen, vist hun var blitt forfulg i russland hvorfor er hun ilivet enda, nei nok en kynisk motorisk asyl søker

  8. ønsker maria velkommen hjem. vi har plass til flere mill mennsker i norge. ta gjerne med deg flere.

  9. Denne saken er avgjort, enten noen bakte kake når hun ble sendt ut eller er rasende fordi hun kommer tilbake. Hva er problemet ?
    Har dere så lite å være opptatt av at denne saken «blusser» opp når noe nytt skjer ?
    Hva er nærmere hennes land enn Norge, hvor hun har hatt et liv. (Som alle dere andre bedrevitende sikkert forankret i Norge som Nordmenn har hatt).
    Norge bør huske på at det er et menneske vi snakker om, ikke et navn. Hun HAR utdannelsen til forskjell fra mange andre, og det er et pluss. Resten av kommentaren din, «Norge» forteller om hvilket nivå du befinner deg på, dit gidder jeg ikke gå.

  10. «Ble sendt ut til stor misnøye i folket». Skulle gjerne sett definisjonen av «folket her.
    Forøvrig er alle dere (muligens flertallet) som ikke støtter Madina Salamovas kamp mot tyranniet idioter, og kan derfor naturligvis ikke regnes med. Det viser seg ofte at når motargumentet i en debatt er at alle er idioter som ikke forstår sitt eget eller andres beste, kan det faktisk være noe ved den aktuelle saken som ikke er helt bra. Selvsagt ville ikke jeg forstå dette da jeg pr definisjon er en idiot i denne sammenhengen. Idiotene ser forøvrig at unge Salamova klarte seg bra i sitt hjemland Russland i perioden hun oppholdt seg der.

  11. Vargas!

    Du er meget sterkt partisk i denne saken for å si det mildt og jeg tror du tar mye feil i alt våset du lirer av deg, fakta er uansett hvordan du vrenger på det:

    * Hun tok ulovlig utdannelse

    * Hun hadde falsk identitet

    * Hun jobbet ulovlig

    * Hun var her ulovlig

    * Hun brukte bevist sin «kjæreste» i kampen som tilfeldigvis hadde en viktig rolle!

    * Hun har fått super-særbehandling

    Hvordan i huleste kan du forsvare noe som helst av dette og mene at dette er greit?

    Du er ikke noe annet en følsom tulling som kun ser bambiøynene hennes lyse, hele denne saken er bare innihelvete tragisk og utfallet kastrofalt!
    Dessuten var motstanden for at kjærringa skulle bli enorm, i begynnelsen var den liten men ble bare større og større, å si noe annet er bare tøv!

    R.I.P Norge 1905-2011

    1. Partisk i saken? Det er min blogg og jeg skriver det jeg mener er riktig. Og jeg mener hun bestemt ikke brøt noen lov da hun tok utdannelse i Trondheim. Hun har fått tatt de prøvene hun skulle, og hun kan ikke få straff for å være født. Hun har en fantastisk utdannelse, og lærte seg norsk på noen få uker.

      Hvorfor skal ikke hun få lov til å jobbe i Norge?

      Foreldrene tok henne med seg til Norge når hun var mindreårig, det gjør ikke hun til kriminell i det hun er myndig.

      Vargas-

  12. En rotte som blir født i en stall er en hest men er en rotte som blir født i en stall en hest? Amelie er like mye norsk som som rotten er en hest !

  13. Uredelighet og løgn har seiret,flotte signaler det sendes til rettskafne borgere. En serie av bløff,overdrivelser ,misbruk av identiteter har gitt denne personen vinning. Klakkørene har vært mange,en gjeng hyklerske dårer som vi hadde greidd oss uten. De siste tiårene har vi sett mange slags nordmenn med manglende omsorg for eget land og samfunn.Nazister,stalinister,spioner og andre landssvikere og nå gjengen med villfarne og tanketomme støttespillere for personer som uten grunnlag og med stygge metoder vil inn i landet.

  14. Jeg er norsk, etnisk norsk og ønsker ikke å dele min arv med hverken Maria, Krekar, Mustafa eller Mustafine for den saks skyld…

  15. Haake er vel mer partisk enn alle andre med sine uttalelser. Et menneske har klart å overleve i vårt gjennomkontrollerte samfunn, og atpåtil utrettet noe i denne situasjonen. Glem innihelvete og kjerringa, og før et normal språk

  16. Goddag Gunnar – det er det eneste fornuftige å si til deg.
    At du blander nazister, stalinister etc inn i dette viser at du ikke har en eneste klok ide om hva du snakker om. Hva i all verden har stalinister med dette å gjøre ?

  17. Jeg er etnisk norsk, og deler gjerne min arv med mennesker som vil noe, og viser at de kan klare det. Vi har altfor få slike i Norge, en ny generasjon av facebook-surfere og mye ungdom med få andre tanker i hodet, de fleste knyttet til internett. Noen kan – og vil, får det til. Vi trenger slike i samfunnet

  18. @Haake

    Du burde remse opp en liste over andres feiltak og, eventuelt ta med de norske feiltak hos norske. Og jeg foreslår du starter med å få oversikt over hvem Mulla Krekar er….

    Folk som deg som mener at folk som er vokset opp her ikke hører til her er på skikkelig bærtur og bør starte opp en skikkelig selvransakelse. Jeg støtter Vargas i dette.

    …og velkommen hjem Sophie Amelie sier jeg og!

    ..

  19. Begynner å spekulere på rettsikkerheten i Norge. Her lanserer en kriminell (du betegnes som det når du bryter loven) en bok om hvordan en kan livnære seg på svart arbeid i Norge og i tillegg tilrive seg urettmessig utdannelse på det offentliges bekostning. og i tillegg også nekte å etterkomme norsk lov.
    Hva resulterer dette i? Jo en emosjonell ragnarok satt i gang av media,sikkert relatert til økonomi.
    At mannen i gata lar seg rive med, og mener det er greit at norsk lov brytes. kan jeg delvis forstå så lenge mediene spiller i den grad på det emosjonelle. (Ikke alle er jo like oppadgående i norsk lovverk)
    At regjeringen lar seg presse, det har jeg liten forståelse for, men et valg blinker jo i det fjerne.
    Hvilke signaler gir dette utad? Kom til Norge arbeid svart,få gratis utdanning urettmessig på samfunnets bekostning,og sikkert i såpeoperaens fortsettelse, familiegjenforening med sine kriminelle foreldre. Bare en ting å si, utrolig. En etnisk norsk som gjør det samme får straff.
    UDI har hastebehandlet denne saken. En etnisk norsk som både har betalt skatt og rettet seg etter norsk lov, må vente 10 -12 mnd for å få behandlet søknaden om familiegjenforening med ektemake. Da er det kapasitetsproblem. Hvor bærer dette hen, skal naiviteten og dummsnillheten aldri ta slutt i dette landet.?

  20. Du mener bestemt?

    Ett minutt i lovdata hadde gjort deg svært så lite bestemt.

    * Hun tok ulovlig utdannelse

    * Hun hadde falsk identitet

    * Hun jobbet ulovlig

    * Hun var her ulovlig

    * Hun har unndratt store summer på fellesskapets bekostning grunnet dette

    Hva av dette har du store problemer med å forstå?

    Hvorfor skal ikke loven gjelde for AKKURAT denne jenta?

  21. Helt utrolig at media har klart å få så mye ut av en liten sak? Hadde det ikke blitt så mye publisitet på Madina Salamova hadde hun blitt sendt hjem og ikke kommet seg tilbake hit heller. Så hu kan takke media for det. Det jeg hater mest med denna saken er forskjellsbehandlingen av mennesker.
    Loven kommer aldri til å bli lik for alle og sånn er det så lenge media er på banen og skriver positive eller negative ting om mennesker eller grupper. Sånn er verden.
    Det jeg lurer på er hvordan overlever man uten penger så lenge som hu gjorde? Får hvis hu jobba og tjente penger må jo det ha vært svart? Hu var jo papirløs.
    Såvidt jeg ser det er det den største synden her i landet. Jeg har sjøl kjent på den og tatt straffa mi.
    Madina Salamova er hjertelig velkommen fra min side men bør etterforskes på lik linje som alle andre som ikke kan vise til inntekt i forhold til utgifter.
    Angående Krekar så blir vel han sendt ut når internasjonale lover tilsier det. Med andre ord at det er trygt for han og dra hjem.
    Til slutt, jeg er ingen rasist ei heller en antirasist.

  22. Vargas!

    Litt fakta for å feie til side dine inngrodde fantasier:

    «Bare et mindretall på 40,4 prosent av de spurte mener Maria Amelie (25) bør få bli i Norge, viser en ny spørreundersøkelse som InFact har gjennomført for VG.»

    http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7474017

    «Dette var svaralternativene:
    – kjenner ikke saken: 4,8 prosent sist fredag
    – hun bør sendes tilbake: 51,4
    – hun bør få bli i Norge: 37,9 prosent
    – vet ikke: 5,9.»

    http://www.dagbladet.no/2011/01/22/nyheter/innenriks/maria_amelia/asylpolitikk/15157130/

    Dette er bare noen av de siste målingene før hun måtte dra, så du lyver rett og slett!

    1. Hehe Haake! du har allerede bevist at din feil informasjon ikke holder mål. Hva med de som ikke valgte å stemme, og de som stemte annerledes enn det du kommer med her?
      40% kan jo være et fantastisk flertall!

      Surrer du med tallene`?

      Du bør lese alle kommentarene i dette blogginnlegget, så kanskje du danner deg et bilde, dog jeg tviler om du er kvalifisert.

      Vargas

  23. Ja, Vargas, jeg gjør nok det, og blir fly forbannet fordi «gode nordmenn» nå er i harnisk fordi noen som ville og gjorde noe kom i en situasjon der man innswå at disse har vi bruk for. Ta en tur på Karl Johan og se alt det søppelet dette landet har samlet, av mennesker som bare vil utnytte vårt samfunn. Noen gjør noe nnet, tar en utdannelse og kan noe – disse vil vi IKKE miste

    1. Enig! Takk for god støtte Sverre!

      Problemet i denne saken er at Norge ikke har råd til å gi fra seg god arbeidskraft og godt utdannede mennesker som Maria Amelie som kommer tilbake på lovlige premisser. Når det gjelder Mullah Krekar så er det bare en ting å si. Irak venter. Det er fult mulig å reise tilbake dit nå.

      Vargas

      Vargas

  24. Nimbus!

    Du er på vidda ser jeg, poenget er at denne jenta har i årevis drevet med kun ulovligheter og konsekvensen er en særbehandling vi aldri har sett maken til.
    Skal dere godta henne MÅ dere også godta alle de andre i samme situasjon, hvis ikke er dere ikke annet enn hyklere!

    Dere kommer ALDRI til å stille opp for Ali, Ahmed og Zaghrah gjør dere vel?

    Signalet Norge sender er helt krise i denne saken, synd dere ikke evner å se annet enn tåren i øyekroken!

    Jeg har heller aldri nevnt Mullah Krekar og det å dra inn han i denne er helt uvesentlig.

  25. Joda – vi kommer til å stille opp for alle som kan og vil noe utenom å selge
    hasj på Karl Johan, de er dessverre bare så få

  26. «Mulla Krekar blir værende i Norge pga manglende politisk styring. Hans liv står på spill om han blir utvist er argumentet for at han fortsatt er i Norge på det tiende året, eller var det det tjuende?»

    Dette argumentet prøvde hun også å komme med, men ble(heldigvis) ikke trodd.

    Du trenger bare lese svarene på din egen blog for å skjønne at det IKKE var så stoir misnølye med at denne svindleren ble sendt ut.

    Dama har beviselig løyet, snytt på skatten, svindlet til seg en kostbar utdannelse.

    Håper hun får et oppgjør med kemneren og må betale det hun skylder som alle andre. Rettferdighet og likhet for loven ikke sant?

    Gratulerer til Bloggeren.
    Dette er et typisk eksempel på når hjernen slutter å fungere.

    1. Du har ikke et eneste argument som holder mål her- Hvorfor har Amelie snytt på skatten? Hun har jo ikke vært i jobb he he! Sajber, ikke skriv noe som helst om du ikke har lest bloggen. Dette har du helt innlysende ikke peiling på!

      Vargas

  27. Vargas!

    Så du vet hva de som ikke stemte mener, er det det du sider?

    Når du til og med nekter for rene fakta er det ikke mye håp for deg, prøv å åpne linkene du!

    Ser du har fått en til fanatiker på laget så får vel svare han også.

    Sverre!

    «Problemet» er at Vargas sier at folket var imot utsendelse, noe de tydeligvis ikke var!

    Skjønner du dette?

    Takk!

  28. Haake
    NEI
    og forstår ikke hvorfor dette skuespillet var nødvendig.
    Det er russisk konsulat i Oslo hvor nytt pass kan fåes.
    Hele skuespillet med utsendelse er politisk

  29. «Joda – vi kommer til å stille opp for alle som kan og vil noe utenom å selge
    hasj på Karl Johan, de er dessverre bare så få»

    @Sverre
    En ganske drøy uttalelse, med en aldri så liten diskriminer4ende undertone.

    Hvor var du og Hyklersken Anne Holt når alle ungene ble sendt tilbake til et utbomba balkan.

    Du har jo gått rett i mediefella og slukt alt de har servert deg.
    Eier du ikke kritisk sans?

    Få av deg skylappene og se dama som den opportunistiske bløffen hun er.

    1. Sajber, hva har Anne Holt med dette å gjøre? Velger du bare et navn du har hørt om og så slenger du ut en 100% feil mening om vedkommende? Det kan virke som om det er din amatør -messige måte å formidle dine meninger på, og det anbefaler jeg deg å slutte med, mest får sin egen del.

      Vargas

  30. Å stakkars denne innvandrer, la oss få flere som henne. Løgn og bedrag er jo det de lærere i de lande hun kommer fra. Tenl å kunne reise til Polen som en forfatter som er forfulgt. Ja la alle som kan lyve og utnytte systemet komme til Norge!

  31. Sajber:
    Trolig til forskjell fra deg har jeg mer ide om innvandring til Norge enn
    du noengang vil få, og jeg går ofte på Karl Johan.
    Vi trenger forsatt velutdannede mennesker og ikke mennesker som vil utnytte
    vårt system.

    Til orientering: Har ingen forhold til Anne Holt, men din beskrivelse av henne
    kunne god vært utelatt uansett hvem hun er.

  32. Helt idiotisk, her har hun brutt norsk lov i mange år, så skal hun nå bli belønnet for det. Håper virkelig hun blir stilt for retten for ulovlig opphold om hun kommer tilbake.

    1. Hvor idiotisk er det ikke at hun ble arrestert for sine handlinger før hun dro? Om hun hadde brutt norsk lov. For så å bli arrestert for det sammen når hun kommer tilbake. Man kan ikke arrestere henne for noe hun har gjort i ettertid-

      Maria kommer til Norge for å jobbe- er det ingen som er klar over det?

      Vargas

  33. @Vargas

    Tja , man må jo være blind OG dum for å komme med de påstandene du kommer med.

    Vet du hva svart jobbing er?

    Hun sa jo selv at hun hadde jobbet svart. Noe de fleste oppegående mennesker har fått med seg.
    Jeg noterer meg bare at du IKKE har fått med deg det. Gratulerer igjen!!
    og således er såpass dårlig informert om denne saken at du kanskje burde la være å uttale deg om faktarelaterte aspekter og heller holde deg til følelsene dine.

    1. Sajber, din klovn! Maria Amelie har vært en student, en av de beste i Trondheim. Og med det fortjener hun å jobbe i Norge- Du bør følge med i timen før du i det hele tatt skriver kommentarer-

      Den eneste jobben hun har hatt er å skrive bok, men det er lenge siden, og det var samtidig som hun studerte-

      Vargas

  34. Wow…
    Hele denne saken og du vet ikke engang hvem denne dama er.
    Like dårlig informert som bloggforfatteren. Godt gjort.

    Så du har greie på innvandring og går ofte på Karl Johan.
    Er det disse karljohan turene som har gitt deg et så godt innsyn sammenheng mellom innvandrere og salg av narkotika.
    haha.

    Du sier at vi ikke trenger mennesker som utnytter vårt system.

    Da er vi jo enige da, siden vår russiske svindler har gjort NETTOPP det.
    Hun har utnyttet systemet ved å jobbe svart og svindle til seg en dyr utdannelse på falske premisser.
    Så der har du altså en person som har utnyttet systemet og du ønsker henne velkommen?? rart

    Man kan jo lure på hva din definsjon av å utnytte er??
    DU er jo ikke engang enig med deg selv.

    Trolig blir du nok ansett som en idiot dersom du tror at en tur på Karl Johan gir deg et inblikk i innvandringsaker.

    Anne Holt er en hykler som selv var med på å kaste ut ulovlige innvandrere i sin periode som justisminister.

    Sett deg inn i saken før du lirer av deg flere tåpeligheter er du snill.

  35. «Biskop Kvarme gikk på barrikadene for Maria, forfatter og tidligere justisminister Anne Holt sa fra seg sitt medlemskap i Arbeiderpartiet i protest mot regjeringens behandling av Amelie.»

    Hjelpe meg.
    Leser du ikke det du selv skriver.
    Sitatet over er ditt.
    Ser du navnet Anne Holt??

    Det er forøvrig unødvendig å kalle deg dum. Det klarer du faktisk fint å få frem selv.

    «Amelie» har selv innrømmet å ha jobbet svart for å finansierer studiene.
    Jeg gjentar det for de som har problemer med å oppfatte det.

    «Amelie» har selv innrømmet å ha jobbet svart for å finansierer studiene.

    Liten tvil om hvem som fremstår som klovn her.

    Vi har en kar som mener ditt og datt om invandrere og narko fordi han rusler en tur på Karl Johan innimelklom, aner ikke hvem Anne Holt er, og selv kommer med diskriminerende uttalelser.

    Og så har vi deg.
    Du husker ikke selv hva du skriver, og lukker øynene når du får servert harde fakta.
    dikter opp statistikk osv
    Imponerende.

    Hvor mange er det her inne som støtter ditt syn?
    Skal det liksom representere den «misnøyen » du snakker om.

    og så har

    1. Hehe Sajeber- Jeg vet godt hvem Anne Holt er, men du vet tydeligvis ingenting hva du holder på med, og du glemmer det vesentlige. Jeg vet godt hva jeg skriver om, Maria jobbet aldri svart fordi hun var student, og var det noen oppdrag hun tok, så er det ikke hennes feil fordi det var hennes foreldre som tok henne ulovlig til Norge. Poenget mitt var at du påstår at Anne Holt kastet ut folk av Norge i sin tid som Justisminister, hun var minister i to og en halv måned, og rakk derfor ikke å kaste ut noen som helst. Nok en synsing fra din side der altså.

      Men du skjønner jo ikke stort stakkars- så du må jo bare surre med ditt.

      Jeg svarer på de aller fleste seriøse kommentarer som har med saken å gjøre.

      Vargas

  36. fyttikatta. Ulovlig opphold i norge..ULOVLIG….. Hun med familie har allerede fått nei, likevel har de blitt og snyltet på oss… Få henne og hennes familie ut fortere enn svint, det er andre som trenger plass i norge mere enn henne. hun har det sikkert greit i polen

    1. Maria Amelie har søkt jobb i Norge på lovlig grunnlag, og det har hun fått hos Teknisk Ukeblad, og det er sikker ikke mange ukene til hun kommer tilbake. Hun er dermed en vanlig lovlydig borger, med plettfritt rulleblad, i motsetning til Mullah Krekar eksempelvis-

      Vargas

  37. Herregud Vargas. Are you for real? Utdanningen du snakker at MA tok var tatt under falske premisser. Hun brukte falsk identitet for å få studert. Det er straffbart! Den utdanningen burde blitt underkjent og hun burde bli stilt for retten for å ha brukt falks identitet. Har du noen gang søkt utdanning? Det står helt klart at uriktige opplysninger kan føre til straff.

    Går det an å være så trangsynt og sta? Despertate nena!

    1. I am for real, bet on it! Hun kan ikke straffes for dette i ettertid. Trangsynt og sta? Jeg konstaterer fakta!

      De som vise Maria ut, visste godt at hun ikke hadde papirer, men de valgte å vise henne ut i stedet for å straffe henne for å ikke ha papirer. Hun var 8 år da foreldrene hennes tok henne med til Norge, det kan hun da ikke straffes for!

      Vargas

  38. «Man kan ikke arrestere henne for noe hun har gjort i ettertid-»

    Alle blir arrestert i ETTERTID for ulovlige/kriminelle ting man har gjort. Dette er jo en selvfølge. Om man ikke skal bli straffet i ettertid, kan man jo bare bure inne hele Norges befolkning med det samme, i TILFELLE vi kommer til å gjøre noe galt(på lik linje med innførselen av DLD for å ta en liten digresjon).

    Om du/jeg/noen andre gjør noe galt, så holder nok ikke din tankegang langt. Prøv å si til purken/rettsvesen at de ikke kan straffe deg for noe, for de har tatt deg etter at du gjorde noe galt.

    1. At hun får komme tilbake nå, er forsåvidt greit, siden regjeringen plustelig har forandret lovverket. Tilbakekomsten er således lovlig

    2. At hun ikke skal bli straffet for de syv(?) årene hun oppholdt seg her ulovlig, tok utdannelse under falske premisser, jobbet svart(dette har hun jo selv tilstått) er IKKE greit. Om hun velger å komme tilbake til Norge, bør hun stilles til rette for alt dette her, og ta straffen sin fortjent.

    3. Å gå til personangrep på folk som legger innlegg på bloggen din uansett hvor uenig du er med dem, er dårlig skikk. Det samme er bruk av hersketeknikker i diskusjon.

    -Ha en fin dag

    1. Jeg går ikke til personal angrep på noen, jeg bare argumenterer i mot, og jeg lar meg ikke mobbe, da svarer jeg med samme mynt. Finner meg ikke i sjikane.

      Takk for innlegget, og en fin dag til deg også Anon-

      Vargas

  39. @Vargas12

    «»Hehe Sajeber- Jeg vet godt hvem Anne Holt er, men du vet tydeligvis ingenting hva du holder på med, og du glemmer det vesentlige.»

    Hvorfor spør du da om det var et navn jeg tok ut fra løse luften?
    Det var du som brakte navnet på banen.
    Tåpelig.
    Foreslår at du leser deg opp litt og fyller de enorme kunnskapshullene du tydeligvis har.

    » Jeg vet godt hva jeg skriver om, Maria jobbet aldri svart fordi hun var student, og var det noen oppdrag hun tok, så er det ikke hennes feil fordi det var hennes foreldre som tok henne ulovlig til Norge.»

    Er du blind eller har du lesevanske?
    «Maria Amelie»-HAR SELV INNRØMT Å HA SNYTT PÅ SKATTEN VED Å JOBBE SVART»
    Fikk du med deg det???

    «Poenget mitt var at du påstår at Anne Holt kastet ut folk av Norge i sin tid som Justisminister, hun var minister i to og en halv måned, og rakk derfor ikke å kaste ut noen som helst. Nok en synsing fra din side der altså.»

    Og i den periode ble sylsøkere også sendt ut av landet….eller mener du UDI gjorde et opphod siden Anne Holt var Justisminister.
    Det vesentlge her er det faktum at hun som justisminister bidro til å håndheve regelverket, som i sin tur innebærer utkastelser.

    Så lar denne dama seg rive med av mediehystriet(i likhet med deg) og snur kappen etter vinden. Muligens fordi russerdama ikke var mørkhudet.
    Det er jo det eneste som skiller henne fra MANGE andre som oppholder seg ulovlig i Norge.

    «Men du skjønner jo ikke stort stakkars- så du må jo bare surre med ditt.»

    Er ikke bekymret over hvem som fremstår som en kunnskapsløs stakkar her.
    Det er bare å lese svarene du får.

    «Jeg svarer på de aller fleste seriøse kommentarer som har med saken å gjøre»

    Da synes jeg du skulle prøve med seriøse svar istedet for å bare blånekte selv om folk gir deg harde fakta med kilder osv.

    Det faktum at du fortsatt nekter for at russerluringen har svindlet til seg en utdannelse og snytt på skatten bekrefter jo bare at du ikke har et eneste fornuftig argument å komme med annet enn å nekte.

    «I am for real, bet on it! Hun kan ikke straffes for dette i ettertid. Trangsynt og sta? Jeg konstaterer fakta!»

    Snakker om epic faceplant!

    Kan man ikke arresteres og straffes i ettertid???
    Si meg en ting, når mener DU at man kan arresteres og straffes om ikke i ettertid?
    Noe av det morsomste jeg har lest på lenge.

    Forøvrig har du stort sett BENEKTET fakta.

    1. Sajber- merkelig at du bruker tid på å skrive på bloggen min når du er så irritert på alt som er skrevet- Anne Holt gjorde ikke annet enn å være sykemeldt den korte tiden hun var justisminister, så hun han ikke ta noen ære for at noen ble utvist.
      Maria Amelie blir ikke straffet når hun kommer tilbake til Norge. Det er det jeg mener med i ettertid, da ville hun i så fall blitt straffet for det før hun ble sendt ut.

      Jeg er hverken blind eller har lesevansker, og jeg blånekter ikke på noe. Du tar feil og jeg har rett. Du er frekk i kjeften fordi du ikke er enig i det som står skrevet. Hvem er du for en fjott som tror du belære andre med tullet ditt Sjaber? Selvsagt blir alle arrestert i etterkant av en forseelse, ikke gjør deg dummere enn du er. Mitt poeng var som sagt et par ganger her, at Maria Amelie ikke blir arrestert for noe når hun kommer tilbake til Norge. Skjønner du hva jeg sier?

      Vargas

      Svarene jeg får er blandet, noen enige med meg, og andre ikke, det er sånn det er.

  40. Dine politiske kunnskaper er tydeligvis like begrenset som dine kunnskaper om Jus.

    Du har gjentatte ganger påstått at man ikke kan arresteres eller straffes i ettertid.
    Dette er idioti.

    Du har blånektet på at hun har snytt på skatten eller gjort noe kriminellt.
    Dette er behørig dokumentert men du blånekter.

    Du påstår at det var stor misnøye blant folket.Blank løgn fra ende til annen
    Dette er tilbakevist og dokumentert, men du blånekter.

    Man kan se antallet poster her på bloggen din at et STORT flertall er misfornøyd med at hun ønskes velkommen tilbake.
    Du rosemaler dritten og rasjonaliserer det ned til «noen er og noen er ikke». Mer tull.

    Din totalt manglende evne til å ta til deg den informasjonen du mottar er vanskelig å forstå.

    Videre fra deg:
    «Du tar feil og jeg har rett»
    ypperlig argumentasjon fra din side der ja.

    Jeg er så absolutt ikke irritert på alt som er skrevet. De fleste som har postet her fremstår som relativt oppegående personer. Uavhengig om jeg er enig eller ikke. Det samme kan dessverre ikke sies om deg og Sverre.

    Du ljuger rett og slett og har et uansvarlig løst forhold til fakta.

    Jeg har da aldri påstatt at hun kommer til å bli arrestert når hun kommer tilbake.
    Man blir ikke arrestert for svartjobbing. Derimot synes jeg at hun som alle andre bør få et oppgjør med kemneren for å ha snytt på skatten. Eller mener du hun skal få særbehandling.
    Det bør også få konsekvenser at hun har svindlet til seg utdannelsen.
    Foreslår at du LESER det jeg skriver og prøver å henge med.
    Ta en vareopptelling her og se antallet som er enige med deg.

    Hvilket tull?
    At du ljuger?
    At hun har snytt på skatten?
    At hun har svindlet til seg en utdannelse?
    At hun har utnyttet systemet?

    Alt det ovenstående er godt dokumentert(men det er jo ikke nok til at du kan skjønne det)
    For du har jo rett og alle andre her som er uenige med deg tar jo feil ikke sant??

    Det er liten tvil om hvem som er fjotten her som prøver å belære folk med tull.

    1. Hva vet du om det er stor misnøye blant folket at hun kommer tilbake til Norge? He he du er mentalt forstyrret du Sajber! Fjott er rette ordet på en sånn som deg som prøver å belære andre og tror du har rett i alt, jeg har langt mer peiling enn deg på både jus og politikk. Jeg skjønner ikke hvor du vil med tullet ditt.

      Du gnåler om dokumentasjon som jeg ikke har sett, og som ikke eksisterer, og du uttaler deg som om det er du har all kjennskap til saken, hvilket du helt åpenbart ikke har. Viss vass er det du kommer med.

      DU bør lese hva jeg skriver, og hadde du gjort det til å begynne med så hadde du kanskje fått med deg poenget. Jeg trenger ingen vareopptelling for å se at svært mange er enig i det jeg sier.
      At jeg lyver er direkte feil, alt som står i mitt innlegg er riktig.

      Det var jo derfor det ble så mye media styr rundt Amelie fordi så mange mente det var feil å sende henne ut.

      Det sier det meste om deg hvilken kverulant du er når du klarer å lire av deg den ene feilen etter den andre. Og i tillegg bruker masse tid på en blogg du mener farer med tull og tøys. HE HE

      Finn deg noen andre du kan herse med, jeg gidder ikke bruke mer tid på folk som ikke skjønner norsk-

      Din Fjott!

      Vargas

  41. Kom tilbake etter 24 timer, og ser at diskusjonen foregår fortsatt så fillene fyker.

    – Dere som mener at Maria Amelie ble feilaktig tatt inn på norske skoler, bør lese på nettet hva et DUF-nummer er (til forskjell fra vanlig person-nummer) Asylsøkere får slikt nummer.

    – Dere som mener at Karl Johans gate ikke avspeiler problemer i det norske samfunn bør ta dere en tur i nedre del mot Sentralbanestasjonen litt ut på kvelden, mellom nigerianske prostituerte og litt lenger nede andre som pusher narkotika. Hvis dere synes dette er OK – deres problem, jeg er MOT

    – Dere som mener at Maria Amelie burde betalt skatt, har dere ikke forstått at problemet er at disse IKKE får skattekort. Prøv å betale til kemneren uten skattekort :-). Det er ikke bare i Russland vi har byråkrati.

    – Hvorfra vet Viva Spania at Maria Amelie har studielån ? Dette er i tilfelle konfidensiell informasjon som Viva Spania ikke skal vite…

    Kan Sajber fortelle meg om noen av våre nye landsmenn som IKKE utnytter systemet, de finnes men er i et stort mindretall dessverre. Og hvor mange ganger Maria Amelie vil betale tilbake sin utdannelse i form av skatt dersom hun nå begynner i den jobben hun er lovet når hun lovlig kommer til Norge. Til forskjell fra mange andre

    Kos dere i deres enfoldighet med kraftige angrep på en person, og la resten av det vi har rundt oss drive med sitt. Det er manko på Maria Amelies kvaliteter i DEN gjengen dessverre

    1. Sverre, det er bare å legge ørene bakover og ikke ta disse folkene alvorlig. Uansett hva man skriver så er man fjott og idiot fordi man ikke har samme mening som dem.

      Jeg klarer ikke med beste mening å ta kritikken jeg har fått fra noen alvorlig. Jeg har skrevet et blogg innlegg som skaper debatt, men dette tar jo kaka. Maria Amelie er tydeligvis ikke glemt.

      Du har helt rett i det du skriver, og min mening er fortsatt at Maria Amelie hadde voldsom støtte i folket, og har det enda. Noe de 88.000 menneskene på Facebook siden «Sett Maria Amelie fri» bevitner. http://www.facebook.com/pages/Sett-Maria-Amelie-fri/100319553378865

      Man skal huske på at det alltid er to sider av en sak, og prøver man å tre egne meninger nedover hodet på andre, fordi de så inderlig ønsker å ha rett, og synes alle motsigelser blir personlige.

      Maria Amelie er et begavet menneske vi i aller høyeste grad har behov for i Norge.

      Når det kommer til Karl Johan og det man kan finne der, så forteller det om en by som har enorme problemer.

      Takk for din Kommentar Sverre-

      Vargas

    1. Det sier det meste om deg, å rakke ned på medlemmene i Tangerudbakken, hvor langt er det mulig å synke Sajber? Det er de eneste argumentene du greier å lire av deg, at vi som er uenige med deg hører til i Tangerudbakken?

      Du er en taper av verste sort du Sajber! Og samtlige i Tangerudbakken er bedre folk enn deg-

      Vargas

  42. Jeg blir oppriktig syk av å lese det som står på denne siden. Du Vargas, er en av mange som skulle vært fratatt ytringsfriheten. Det er helt utrolig å lese det du skriver, jeg får rett og slett ikke puste.. Ikke for å ta noen side, men det Sajber skriver her er ganske vettuge ting, som du sikkert er uenig i men som brorparten av den Norske befolkning er!
    MA burde aldri fått komme tilbake til Norge, å det at hun ikke kunne bestemme som mindreåring når foreldrene tok henne med hit, betyr ikke at hun har rett til å være her.
    Etter søknad fra henne om oppholdstillatelse (når hun var myndig) ble avslått, var det HENNES oppgave å dra seg ut av landet.

    Dette viser bare at loven ikke er lik for alle!

    Å Sverre: Må Gud hjelpe deg på den rette sti…

  43. vargas12.com Says:
    April 9, 2011 at 7:38 pm
    Partisk i saken? Det er min blogg og jeg skriver det jeg mener er riktig. Og jeg mener hun bestemt ikke brøt noen lov da hun tok utdannelse i Trondheim. Hun har fått tatt de prøvene hun skulle, og hun kan ikke få straff for å være født. Hun har en fantastisk utdannelse, og lærte seg norsk på noen få uker.

    Hvorfor skal ikke hun få lov til å jobbe i Norge?

    vargas12.com Says:
    April 9, 2011 at 7:41 pm
    Det er smart om du tar de riktigste tablettene dine før du kommentarer på nettet-

    Du er jo helt på bærtur stakkars!

    Vargas

    vargas12.com Says:
    April 10, 2011 at 5:04 pm
    Du tar feil og jeg har rett. Du er frekk i kjeften fordi du ikke er enig i det som står skrevet. Hvem er du for en fjott som tror du belære andre med tullet ditt?

    TIL VARGAS.

    Se på det du skriver her! Du skriver i en kommentar at du ikke går til personangrep, men det som viser her sier det motsatte. Hvor gammel er du?!

    Du har en forvrengt oppfatning av denne saken å det du mener er ikke nødvendigvis rett som du har skrevet flere ganger. Du er ikke moden nok til å føre en diskusjon å burde derfor ikke holde på med blogging heller.

    Det du skriver om at hun har en fantastisk utdanning er i og for seg greit. MEN! Den utdanningen tilhører egentlig en norsk statsborger som har RETT på utdanning, men som kanskje ikke har fått denne NETTOPP pga «Maria Amelie».

    Du sier også at norges befolkning ville at hun skulle få bli; der tror jeg du tar meget feil. Kanskje din vennekrets å folk rundt deg ville det, men det skal jeg garantere at resten av norges befolkning IKKE ville.

    Du skriver også at hun ikke har gjort noe straffbart.. Du har kanskje et eget lovverk i ditt hode, men iflg Norges Lover, har hun gjort flere straffbare handlinger som ville ført til fengsel og erstatningskrav. Dette er et faktum, å det viser bare at loven ikke opprettholdes som den skal!!!

    Når hun kommer tilbake, noe jeg håpte hun ikke skulle, bør hun straffeforfølges, men dette skjer sikkert ikke. Er dette riktig? Synes du virkelig dette er rettferdig? Da håper jeg hvertfall du ikke får en leder jobb eller en politisk jobb for den del.

    Skal jeg tippe, er du sikkert en 13 åring som sitter på rommet ditt å tror du er verdensmester i blogging å synsing. Du viser hvertfall ved det du skriver at du er veldig moden <— IRONI..

    Venleg helsing
    Lars

    1. Lasse- du er sikkert en klok fyr, men det er faktisk min blogg, og det er mine meninger som yttres her, du må gjerne være uenig i det som står, men kom faen ikke med belærende bullshit fordi det ikke stemmer med ditt syn. Jeg vet at det meste som jeg har skrevet om Amelie er korrekt-

      Det er frivillig å lese bloggen min, og du skal fint få slippe det-Du er sånn passe moden du da vel?

      Lasse, ta deg ei pille!

      Vargas

  44. Jeg beklager at jeg har lest bloggen din. Etter dette har jeg innsett at øynene må renses i sprit å hjernen tømmes for de siste minuttene med informa.. nei ikke informasjon men pisspreik.. satan for noe piss. jeg har ikke lest noe så dumt på lenge..
    håper denne bloggen brenner sakte en plass.. håper jeg kommer over flere av dine innlegg. du med din mentale formue, kan ikke ha noe nyttig å lese om..
    jeg blir gal.. det brenner i hodet.. aaaaaaaaaah!

  45. Peter says: Å Sverre: Må Gud hjelpe deg på den rette sti…

    Det er nettopp det han har gjort.
    Spørsmålet blir da hvem som har hjulpet deg til din sti ?

  46. Hei igjen Vargas.

    Ja, det er din blogg, å ja du må få skrive det du har på hjertet, men dette kan du ikke si er det som er «korrekt». Folk må få ha andre meninger uten at du skal begynne med banneord, eller si at folk trenger «piller», for det viser bare din mentale alder.
    Å viss du ikke ønsker å høre andres meninger, skjønner jeg ikke hvorfor du har kommentar felt…? Jeg skjønner at det ikke er vits å argumentere med deg siden du er så ensporet å mener at dine synspunkt er det som er riktig.

    Derfor gidder jeg ikke å fortsette denne diskusjonen, for det aner meg at du ikke er så gammel at det hadde blitt interessant heller..

    Good day.

    1. Lasse- jeg har kommentarfelt fordi jeg vil høre andres meninger, men jeg er ikke interessert i å bli sjikanert og kalt idiot av folk som er bedrevitere og som kommer med surmaga oppstøt. Da svarer jeg med samme middel tilbake.

      Mitt ønske er å ha en saklig debatt, men når folk kommer med lavpannet svada, så må jeg nesten få lov til å forsvare meg-

      Jeg er nok langt eldre enn det du innbiller deg Lassefar-

      Vargas

  47. En ting til.. Du sier at du ikke vil bli mobbet eller sjikanert.
    Tenk da nøye over hva du skriver til folk før du sender det ut på nettet.

  48. Hei!!
    Nå har jeg lest igjennom denne bloggen, jeg må si jeg får litt hakeslepp. Dette var et ønske om en «saklig debatt » Vargas. I følge det jeg leser er det du som er minst saklig…. selfølgelig har et par andre hengt seg på også, men siden dette er din blogg og du ønsket en saklig debatt bør du gå foran med et godt eksempel. Tipper MA ikke hadde satt pris på ordbruken og diskusjonsmåten i denne bloggen heller. Når det er sagt er jeg helt enig med de fleste her, loven må være lik for alle og MA må ta straffen for det hun har gjort på lik linje med alle andre. Hun var veldig klar over at hun brøt norsk lov… hun har jo skrevet bok om det….MA må gjerne komme tilbake til Norge etter at hun har gjort opp for seg, såpas skylder hun alle

    1. Hei Kjers-ny-

      Jeg skjønner godt at det kan se litt voldsomt ut, men jeg er ikke enig i deg med at jeg er minst saklig. Jeg må nesten få lov til å forsvare meg, når det blir jeg blir kalt idiot, og masse annet som blir usaklig i debatten, men det er lett for at det koker over når engasjementet blir stort. Jeg svarer med samme mynt når jeg blir kalt idiot for å skrive noe som mine lesere er ueing i-

      Og jeg er glad for at du er enig i at Maria Amelie bør få komme tilbake.

      Dety er tross alt det denne debatten handler om-

      Takk for ditt innlegg-

      Vargas

  49. Hun har jo brutt norsk lov på flere punkter. Hun har utgitt seg for å være en annen, jobbet svart, studert under forfalskede premisser. Jeg forventer at disse overtredelsene blir anmeldt til politiet så fort som mulig, slik at hun kan gjøre opp for seg. Hun bør betale tilbake det hun skylder i skatt, hun bør få en saftig bot blant annet for å ha okkupert en studieplass under falskt navn. Etter hun har betalt boten ser jeg helst at hun soner i et russisk fengsel, samt blir utvist fra Norge for evig tid. Teknisk ukeblad klarer seg nok helt fint uten denne dama. Om anmeldelsene lar vente på seg, så skal jeg gjerne være den første til å anmelde. Men ser helst at politiet selv gjør plikten sin og anmelder selv.

    1. Hvorfor Skal Amelie utvises til evig tid? Det er helt feil å si etter min mening, hun har gjort en flott utdannelse, og ønsker å jobbe i Norge. Det bør hun få løov til, og hun kommer helt sikkert til å gjøre opp for seg å betale det myndighetene bestemmer setter som sum. Men, hun er ingen forbryter i mine øyne. Det er mye pakk som skulle vært kjeppjaget ut av Norge før Amelie, blant annet Mullah Krekar og en hel haug med somaliere som voldtar norske kvinner….

      Vargas

  50. @vargas12
    Ikke hør på de andre, du har fullstendig rett og jeg er så enig med deg…

    Det er en stund siden jeg flyttet inn i naboens hus, begynte på skole og tok utdannelse, jobbet på MC Donals for å tjene penger til whatever og hadde det riktig så greit.

    Du kan tro naboen ble overasket da han fant meg boende i kjelleren sin,
    du kan tro naboen var fornøyd da han han fikk politiet til å kaste meg ut.

    Du kan tro naboen ble overasket igjen da jeg kontaktet VG, og med hjelp av dem og slike som deg så kan jeg flytte inn i kjelleren igjen, etter at jeg har betalt for timelønnen til politi mennene selvfølgelig, hvilket ikke er noe problem siden jeg har spart opp en god del mens jeg jobbet svart under utdannelsen jeg tok under et falskt navn.
    Jeg kunne jo ikke betale husleie siden jeg ikke hadde gyldige papirer heller.
    Og da politiet fortalte han at han og flere andre naboer måtte betale deler av utdannelsen min samt stå til rette for mine flereårige manglende skatte ytelser (kan jo ikke betale skatt uten papirer), i tillegg til å akseptere min cred for min nylig fullførte utdannelse i mitt «nye» navn, og ikke glemme det faktum at jeg kan med loven i hånd gå i kjøleskapet til naboen om jeg ikke har mat, eller ta en hundrings eller ti fra lommeboka hans om jeg har et medisinsk behov.
    Naboen var mildt sagt forbannet.

    Jeg har et navn som ikke tilhører meg, jeg har penger jeg ikke burde hatt, jeg har en utdannelse jeg aldri tok, jeg har en jobb jeg aldri burde fått, jeg har goder jeg svindlet til meg og aldri burde hatt tilgang til.
    Men jeg har det fint.
    Takk til alle som du.

    Helt sant… 😉

  51. Jeg ønsker å jobbe og migrasjon til Norge vil jeg dere skal hjelpemeg

    Hallo
    Jeg er Ibrahim Khadir av Palestina Gaza
    Sivil status Single 25 år gammel
    Grafisk design oppgradere til en god grad av praktisk design,innen design slagord
    Den Kort vant Brosjyre Potter papirvarer og produktemballasjealle Mai_khas utskrift av design på papir og Qmas, penner, krus,hatter og Topper
    Søk etter en jobb jeg ønsker å jobbe innenfor Hucclecote eller enkel Aredmnkm hjelpe meg Jeg ønsker å emigrere fra Gaza erunder forretningsmuligheter der ute Jeg har levd et vanskelig livRaju Mango hjelpe meg på noen måte å gi meg muligheten til åjobbe gjennom Internett eller fra Gazastripen Alhgro VennligstMatni
    Og tilby deg min oppriktige takknemlighet og respekt jeg ber degsvare på denne Antawan
    look-hema@w.cn
    ibrahem-4000@hotmail.com
    Mobile 0599917406

  52. Hallo
    Jeg er Ibrahim Khadir av Palestina Gaza
    Sivil status Single 25 år gammel
    Grafisk design oppgradere til en god grad av praktisk design,innen design slagord
    Den Kort vant Brosjyre Potter papirvarer og produktemballasjealle Mai_khas utskrift av design på papir og Qmas, penner, krus,hatter og Topper
    Søk etter en jobb jeg ønsker å jobbe innenfor Hucclecote eller enkel Aredmnkm hjelpe meg Jeg ønsker å emigrere fra Gaza erunder forretningsmuligheter der ute Jeg har levd et vanskelig livRaju Mango hjelpe meg på noen måte å gi meg muligheten til åjobbe gjennom Internett eller fra Gazastripen Alhgro VennligstMatni
    Og tilby deg min oppriktige takknemlighet og respekt jeg ber degsvare på denne Antawan
    look-hema@w.cn
    ibrahem-4000@hotmail.com
    Mobile 0599917406

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.